Yükleniyor
Diğer Kayıklar
3 Çifte Kürekli Piyade Kayığı
19. yüzyıla aittir. Armuz kaplama tekniği kullanılarak kaşıkbaş formunda inşa edilmiştir. Halkın, saray ve devlet görevlilerinin ulaşımında kullanılmıştır. Kasara kaplamaları oyma-kabartma altın varaklı çiçek demetleri ile süslenmiştir.
Tek Çifte Kürekli Piyade Kayığı
19. yüzyıla aittir. Bindirme tekniği kullanılarak kaşıkbaş formunda inşa edilmiştir. 1870 yılında Georges Z. Lulio tarafından Bebek’te yapılmıştır. Kayık, Prens Abbas Celal Bey tarafından müzeye hediye edilmiştir.
3 Çifte Kürekli Piyade Kayığı
Sadrazam Said Halim Paşa’ya (1863- 1921) aittir. Armuz kaplama tekniği kullanılarak kaşıkbaş formunda inşa edilmiştir. Kasara kaplamaları oyma-kabartma altın varaklı çiçekler ile süslenmiştir. “… Yeniköy'de oturan, renkli redingotunun yakasına bir orkide takılı, kısa boylu Said Halim Paşa, kenarlarına som yaldızlı kakma dallar işlenmiş maun üç çifte kikinin dümenlerini öyle bir tarzda tutardı ki, çirkinliği göze çarpmaz, yalnız bu zarafeti görünürdü.” (Abdülhak Şinasi Hisar, Boğaziçi Yalıları Geçmiş Zaman Köşkleri)
5 Çifte Kürekli, Köşklü Mabeyn Kayığı
Tebdil ve mabeyn kayığı olarak kullanılmıştır. Armuz kaplama tekniği kullanılarak kaşıkbaş formunda inşa edilmiştir. Kayığın bordasında bezeme bulunmamaktadır.
3 Çifte Kürekli Mabeyn Kayığı
19. yüzyıla aittir. Armuz kaplama tekniği kullanılarak kaşıkbaş formunda inşa edilmiştir. Bordasında hiç bezeme olmayıp iç kısımlarda zengin marküteri (ağaç kakma) süslemeler bulunmaktadır. Sarayda görevli personelin ihtiyaçları için kullanılmasının yanı sıra sultana ait tebdil kayığı olarak da kullanıldığı düşünülmektedir.
2 Çifte Kürekli Kayık
Sultan II.Abdülhamid dönemine (1876-1909) aittir. Bindirme kaplama tekniği kullanılarak kaşıkbaş ve aynakıç formunda inşa edilmiştir. II.Abdülhamit tarafından Yıldız Sarayı’ndaki havuzda kullanılmıştır.
2 Çifte Kürekli Kayık
Bindirme tekniği kullanılarak dikbaş ve aynakıç formunda inşa edilmiştir.
2 Çifte Kürekli Kayık
19. - 20. yüzyılda Abbas Paşa tarafından kullanılmıştır. Bindirme kaplama tekniği kullanılarak dikbaş ve aynakıç formunda inşa edilmiştir.
2 Çifte Kürekli Piyade Kayığı
19. yüzyıla aittir. Halkın, saray ve devlet görevlilerinin ulaşımında kullanılmıştır. Armuz kaplama tekniği kullanılarak kaşıkbaş formunda inşa edilmiştir. Kasara kaplamaları oyma-kabartma ufak çiçek demetleri ile süslenmiştir.
3 Çifte Kürekli Piyade Kayığı
Sadrazam Said Halim Paşa’ya (1863- 1921) aittir. Bindirme kaplama tekniği kullanılarak dikbaş ve aynakıç formunda inşa edilmiştir. 1870 yılında Georges Z. Lulio tarafından Bebek’te yapılmıştır. Borda kısmı zarif bitki kıvrımları ve deniz canlıları motifleri ile süslenmiştir.
2 Çifte Kürekli Sandal
1870 yılında Georges Z. Lulio tarafından Bebek’te yapılmıştır. Bindirme kaplama tekniği kullanılarak dikbaş ve aynakıç formunda inşa edilmiştir.
3 Çifte Kürekli Kayık
Pereme tipi bu kayık kabuk yöntemiyle yapılmış bilinen tek Anadolu teknesidir. Kurtuluş Savaşı esnasında İnebolu yöresinde gemiler ve kara arasındaki silah ve mühimmat naklinde görev almasından dolayı “Gazi” unvanını almıştır. Üç çifte kürekli kayığın su kesimi altı yeşil, borda ve küpeştesi pembe renklidir.
5 Çifte Kürekli Filika
Ertuğrul Yatı’na (1903-1937) ait filikadır. Bindirme kaplama tekniği kullanılarak dikbaş ve aynakıç formunda inşa edilmiştir. 1911-1912 yıllarında Tersane-i Amire’de Vasfi tarafından yapılmıştır.
3 Çifte Kürekli Tahlisiye (Kurtarma) Filikası
Sultan Abdülaziz dönemine (1861-1876) aittir. 1876 yılında Sultan Abdülaziz tahttan indirildiğinde, Topkapı Sarayı'na bu kayıkla götürülmüştür. Armuz kaplama tekniği kullanılarak kaşıkbaş formunda inşa edilmiştir. Kayığın baş kısmında altın varaklı bir bereket boynuzu bulunmaktadır.